Nemrégiben mutatkozott be hivatalosan is a magyar sajtónak az Opel X-palettája, amely alapvetően a márka crossover felhozatalát fogja egybe – testvérportálunkon, az Autóaddikt.hu-n erről korábban már lehetett olvasni. Most Németországba utaztunk, hogy testközelből ismerkedhessünk a legújabb fejlesztésekkel.
Reggel indultunk Frankfurtba a Lufthansa járatával, s nagyjából másfél óra zökkenőmentes utazás után landoltunk.
A repülőtér mélygarázsában már sorakoztak a rendszám szerint növekvő sorrendbe állított Opelek – az egész X-paletta ki lett állítva a Crossland X, a Grandland X és a Mokka X személyében.
Tesztkröeinket már a repülőtérről Mainz felé tartva megkezdtük. Első blikkre remek menettulajdonságokat lehet felfedezni az 1.5-ös, új fejlesztésű turbós dízelmotor tekintetében – erről részletesebb fejtegetést az Autóaddikt.hu-n.
Viszont nem csak az ilyen irányú fejlesztések kerültek előtérbe az eseményen: most először végre élesben is ki tudtuk próbálni az újraértelmezett infotainmentet, azon belül is a navigációs rész volt a legfontosabb (bár itinert is kaptunk indulás előtt).
Mivel sok esetben használjuk a Google Maps illetve Waze alkalmazásokat, külön öröm volt, hogy végre lehet tükrözni szimplán az okoseszköz képernyőjét, annak tartalmát.
A menetpróbán Android rendszerrel szinkronizáltuk a navigációt, és remekül működött (egyelőre vezeték nélkül nem).
30 kilométeres vezetés után, Rüsselsheim térségét elhagyva megérkeztünk Mainz városába, azaz inkább külvárosába, az Opel Arena-hoz. Ez volt tulajdonképp a nap origója, innen indultunk a próbakörökre, illetve itt voltak levezényelve a prezentációk is.
Női szemmel a Crossland X, illetve a Mokka X lehet elsősorban releváns, így megnéztük, mit tudhat az 1.2 literes benzinessel szerelt verzió, méghozzá manuális váltóval.
Személy szerint inkább az automatára voksolok (praktikusabb, kényelmesebb), ettől függetlenül tetszett kimondottan, hogy a rugalmasság, a menetkomfort teljesen az ember keze alá dolgozik, kompromisszumok nélkül.
Viszont mindenképp ki szerettük volna próbálni ezt a konfigurációt automataváltóval is, épp ezért ebéd után befoglaltunk egy szintén 1.2-es turbós benzinessel szerelt Grandland X-et, ezúttal nyolcsebességes automataváltóval.
Annak ellenére, hogy viszonylag kicsi, 1.2 literes lökettérfogatú motorhoz társították az automataváltót, minden negatívum nélkül, szélsebesen repítette a Grandland X-et a hajtás, kiemelkedő vezetési komforttal fűszerezve.
Hamarosan megérkezik Magyarországra is az összes fentebb bemutatott fejlesztés, akkor majd részletesebben bemutatjuk ezeket a Szépségnapló.hu-n.