Bizonyára furcsa lehet olvasóimnak, hogy az eddigi témáimmal merőben ellentétes irányban írok – picit nekem is az, hiszen a Szépségnapló.hu alapvetően elnevezéséből adódóan is leginkább női hétköznapi dolgokról számol be (elég egy pillantást vetni a felépítésre). Most azonban – folytatva egy korábban elkezdett hagyományt – megírom véleményem egyes, kimondottan kedvenccé vált tesztautóinkról – jöjjön is a Ford Mustang GT 5.0 Fastback!
Tesztautóink, kedvencek? Igen, vannak ilyenek, hiszen testvérportálunk, az Autóaddikt.hu folyamatosan mutatja be a legfrissebb modelleket. Bár ez alapvetően a párom asztala, mégis úgy gondoltam, női szemszögből megközelítve is ildomos lenne írni néhány sort a nálunk járt autócsodákról, különlegességekről, vagy a hétköznapi életben praktikus és jól alkalmazható kocsikról.
Hát, a Ford Mustang nem hétköznapi, annyi bizonyos. Meg talán nem is annyira nőies. Itt persze jöhetne az általánosítás, hogy bezzeg a színe, meg a trendi vonalai, és a többi – van mindegyikből bőven a Mustangnak. A tesztautó színválasztása olyan értelemben rendben is volt, hogy az utcán bámészkodó járókelők tekintetét egyből odavonzotta mint jelenség, ami alapvetően jóleső érzéssel tölti el az embert, ha ilyen autót vezet. Tehát feltűnőségből jeles, nincs apelláta, és ha sikerül levetkőznünk a maszkulin küllemet, még akár fellelhető némi nőiesség is az egész tálalásban.
No és az a motorhang! V8, 421 lóerő, ami alapvetően már magáért beszél, főként, ha egyesbe kapcsolva lenyomjuk a gázpedált… Először ment a vacillálás, hogy merjem-e, ne merjem-e; az anyósülésben ülve lehet, nyugisabb, biztonságosabb? Elhiheti mindenki, hogy körülbelül 3 percig tartott a visszafogottságom, máris beirányoztam a vezetőállást, és hajrá. Persze csak óvatosan, körültekintően. Csak az a baj, hogy a Ford Mustang GT 5.0 Fastback-kel nehezen lehet ilyesmit.
Kultikus autó ez, de mennyire – a mai napig nincsen olyan amerikai film, témától és műfajtól függetlenül, amelyben ne szerepelne valamilyen formában egy Mustang. Némi túlzással, de akkor legyen mondjuk 5-ből 1 film. Most nem sorolnám a címeket, elég egy kevéske gúglizás, vagy ott az ImdB, kulcsszavakkal.
S hogy domborít egy Ford Mustang GT 5.0 Fastback a hétköznapi gyakorlatban? Mivel kimondottan nagy és tágas, legalábbis az első traktusban – jó vele az autózás, de leginkább a túrázás. A kategóriájának besorolása is leginkább a túraautó irány, tehát nem sportautó ő. Ennek ellenére bátran felveszi a versenyt bármelyik sportautóval, ez biztosra vehető – ráadásul a jelenlegi állás szerint ár-érték arányban igencsak előkelő helyet foglal el a palettán teljesítmény tekintetében.
Érdekes, hogy a csomagtér is kellően nagy, ide bármit pakolhatunk – most nem általánosítunk, hogy a vásárolt holmik, meg a különböző kiegészítők és társai – ahogy írtam: bármi. Mondjuk bármi, ami egy túrához, wellness hétvégéhez, vagy hosszabb távra tervezett kiránduláshoz szükséges.
Parkolni nem annyira egyszerű vele, de vezettem már jóval bonyolultabbnak tűnő autót – nagy segítség a tolatókamera, valamint az LCD kijelző pontossága. Bár sosem hagyatkozom kizárólag ezekre a rendszerekre, mégis elkél a jelenlétük, főként, hogy a Mustang fara kissé termetes, ami nyomokban nehezíti a kilátást.
Amikor megtettük együtt az első kilométereket a Ford Mustang GT 5.0 Fastback-kel, arra számítottam, hogy jó, nagyjából 100 kilométer megtétele után már jelentős üzemanyaghiány fog fellépni. Lőn csoda: nem!
Bár az üzemanyagtank nem túl nagy (61 liter), mégis a range (megtehető távolság) nem csökkent olyan mértékben, ahogy falta a Mustang a kilométereket.
Ekkora, 5000 köbcentis motortól az ember már-már elvárja a 20 liter környéki fogyasztást, nekem sikerült 14.2 literrel járnom vegyesben. Ami nyilván sok egy átlagos autóhoz képest, itt viszont teljesen elfogadható. Hja kérem, a különleges megközelítéseknek ára van, szó szerint!
Ha már az ár szóba került, e melett sem mehetünk el úgy, hogy ne foglalkozzunk vele: a próbált Ford Mustang GT 5.0 Fastback (manuális sebességváltóval) 14 275 000 forintos listaáron várja azokat, akik az első megpillantás után szerelembe esnek vele. Ha mindezt kabrióban (itt convertible) szeretnénk, úgy 15 575 000 forintot kell a kereskedésben hagynunk.
További részletek, információk és műszaki adatok: Autóaddikt.hu
Bővebb információ a Ford hazai honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, EPSON, QNAP, AOC, Philips, MyActionCam, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte